dinsdag 28 april 2015

Morfine

Gisterenmiddag om 18.00uur heb ik de beslissing genomen om de morfinepleister op te plakken. Ik vond het wel even een 'dingetje', hoor. Weer een volgende stap.
Het is een fabel dat morfine verslavend is of dat het niet meer zou helpen als de pijn nog erger wordt. De artsen vertelde me dit en ik heb me verdiept in pijnbestrijding. Toch vond ik het best eng om hiermee te beginnen. Maar na dagen en vooral nachten helse pijnen, wist ik het wel.
Ik werd helemaal blij toen ik merkte dat de pijn zakte. Ik heb ook wat uurtjes geslapen vannacht.
Tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. De pijn is een heel stuk minder geworden. Niet helemaal weg, maar zeker te verdragen. Ook de zenuwpijn in mijn voeten is een heel stuk verminderd. Ik slik daar sinds kort amitryptiline voor, maar die werkt nog niet goed. Ik moet de werking hiervan een paar weken de tijd geven.
Al met al heb ik vandaag een veel betere dag gehad!
Minder pijn en met een beetje nachtrust lijk ik het weer een beetje aan te kunnen.

Ps. Fijn dat er weer zoveel mensen met me meele(v)zen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten