zaterdag 25 april 2015

Back on Track

Het is 13 april 2015

Afgelopen week heb ik weer een botscan laten maken. Dit was alweer een goed jaar geleden en de pijn is de laatste tijd behoorlijk toegenomen. Vandaag word ik tussen 12.00-14.00uur gebeld door de oncoloog over de uitslag van deze scan.
Als ik om 14.15u nog steeds niet gebeld ben, ga ik zelf maar bellen met het ziekenhuis. De assistente verteld me dat de uitslag van de botscan nog niet helemaal bekend is. “Nog niet helemaal bekend????” Wat vreemd, ik krijg toch altijd te horen dat het nog steeds stabiel is. Wat kan hier zo moeilijk aan zijn? Het geeft me geen goed gevoel. De oncoloog gaat me de volgende dag terugbellen. Ik ga hiermee akkoord, maar al snel krijg ik hier spijt van en bel nogmaals met het ziekenhuis. Met alle begrip voor de situatie en mijn gevoel zegt de assistente dat de oncoloog mij zal terugbellen aan het eind van de middag, begin van de avond. Pfff...ik word nerveus.
Ik ga voor wat afleiding met T en mijn moeder even weg.  Een tijdje later zitten we een ijsje te eten als mijn telefoon gaat. Nummer anoniem: het ziekenhuis! Ik neem op en hoor direct dat het niet goed is. De oncoloog vertelt mij dat de uitzaaiingen in mijn botten zijn gegroeid, maar ook flink zijn toegenomen op nieuwe plekken. De Femara is uitgewerkt!! Hij wil ook een CT-scan om metastasen in lever, longen, buik e.d uit te sluiten.
Mijn ijsje staat te smelten op de tafel, geen trek meer. Ik ben verslagen van dit slechte nieuws. Het verklaart echter wel de toename van mijn pijnklachten. Eigenlijk voel ik me al maanden niet goed. Ben zo ontzettend moe... Ik gooi dat op de medicijnvergiftiging die ik in januari had en hierdoor in het ziekenhuis belandde. Bovendien was mijn ijzergehalte in het bloed laag, waarvoor ik vorige week nog een ijzerinfuus heb gekregen.
We rijden maar naar huis. Eenmaal thuis gaat mijn telefoon. De afspraak voor de CT-scan is gepland op 22 april. Het kan niet eerder. 23 april moet ik op het spreekuur komen, dan krijg ik de uitslag van de CT-scan, voorstel voor een nieuwe behandeling en een betere pijnbestrijding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten