donderdag 31 december 2015

2016

Nog 12,5 uur en dan sluiten we het jaar 2015 weer af. Weer een jaar verder...
Ik wil eigenlijk niet terugkijken op dit jaar. Waarom zou ik? Ik heb er gewoon geen zin in...zo'n inspirerend jaar was het nou ook niet.. Kort gezegd was dit een van de meest negatieve jaren in mijn leven met weinig hoogtepunten en vele dieptepunten: 
Ziekenhuisopname, behandelingen, bestralingen, chemo, pijn, de vele ritjes naar het ziekenhuis, vele malen bloedprikken, vele malen onder de verschillende scans, wachten op uitslagen, slecht nieuws incasseren, dealen met de dood, die steeds dichterbij komt, omgaan met angst, zorgen om mijn moeder,  afscheid nemen van mijn lieve hondenvriendje...
Verdorie...nu doe ik het toch! Is het een jaar om snel te vergeten? Eigenlijk wel, maar ook van dit rotte jaar heb ik geleerd. Ik heb de liefde gezien en gekregen van mijn familie en 'sommige' vrienden, die er echt altijd voor me zijn. Dat is mooi! Ook heb ik mezelf nóg beter leren kennen en durf mijn grenzen nu beter aan te geven. 
Ik stop er nu mee, want ik heb juist geleerd in het afgelopen jaar dat omkijken geen zin heeft en vooruit kijken ook niet. Ik ben er nog, en leef met de dag! 
Er staat me nog veel narigheid te wachten in 2016, dat weet ik. Maar hoe ik daarmee om ga, dat is waar het om zal gaan! Ik zal mijn best er voor doen om er ondanks alles wat van proberen te maken.
Ik ga mijn 10de kankerjaar in, en ik hoop niet mijn laatste! Ik ben niet verbitterd, er zijn nog genoeg momenten dat ik kan lachen, gelukkig kan zijn en nog verder wil. Dus, daar ga ik dan ook voor!

Lieve lezers van mijn blog:

Als je eenzaam bent, wens ik je liefde. Als je je down voelt, wens ik je vreugde.
Als je bezorgd bent, wens ik je vrede. Als je je leeg voelt, wens ik je hoop.

Ik wens jullie een gelukkig, liefdevol en vooral gezond 2016 toe

Veel Liefs


5 opmerkingen:

  1. lieve Mandy voor het komende jaar alle goeds toegewenst en geniet van de kleine dingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Mandy,
    Vanavond ben ik alleen en dat vind ik fijn. Kijk de tv zender die ik wil kijken en veilig met de hondjes thuis. Ik heb nooit zoveel met oud en nieuw. Moet altijd een traantje wegvegen om twaalf uur. Sjors belt me dan en me ouders bel ik dan weer.
    Ik zal ook aan jou en Bobbi denken zoals ik ook met kerst gedaan heb. Heb diep respect en bewondering voor jou positiviteit en hoe je met ons je emoties deelt via je blog.
    Knuffel voor jou en ik hoop dat ik over 364 dagen nog altijd je blog volg en je vertelt over je leventje... Dat alles onder controle is gebleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Mandy,

    Ik wens je toe dat er nog jaren komen waar je je meer kan richten op je heelheid. Hoewel we elkaar nooit face to face spreken ben je voor mij een inspiratiebron. Ik vind het van een hoog spiritueel bewustzijn hoe jij met de dingen die op je pad komen omgaat. Zoveel verlies, pijn en angst zonder de liefdevolheid in jezelf te verliezen vind ik een uiting van jouw missie: Aanwezigheid in Liefde! Ik wens je een jaar van Licht en Blijheid. Dikke zoen, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je een nieuw jaar met hopelijk een aantal lichtpuntjes en mooie herinneringen. Groetjes van een lotgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey lieffie ik hoop voor jou een topjaar met vele ups en weinig downs en vele lach momenten laat de mooiste dag van het afgelopen jaar de slechtste zijn van 2016 dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen