dinsdag 26 mei 2015

Bestralingsenteritis

Wat een week heb ik achter de rug. Zo'n bestraling valt vies tegen, zeg!
De bestralingsarts had al gezegd dat ik last van mijn darmen zou kunnen krijgen. Omdat ook mijn bekken bestraald is, zijn mijn darmen geraakt. Die gaan vervolgens opzwellen van de bestraling. Hierdoor is een Bestralingsenteritis ontstaan.
Nou...dat heb ik geweten. Vreselijke koliekpijnen met diarree en overgeven waren het gevolg. De krampen gingen maar door, 24 u per dag!
Het hele pinksterweekend lag ik op mijn bed. Ik heb inmiddels twee morfinepleister opgeplakt, de escape morfine voor onder de tong, helpt niet voor deze pijn. Wat is pijn hebben afmattend. Ik ben moe!
Nu is het dinsdag en ik heb het gevoel alsof er een vrachtwagen over mijn buik heeft gereden, heen en weer. Heel mijn romp doet pijn. De krampen zijn nu op dit moment wat afgenomen. Zo nu en dan een periode dat ze weer terug komen, maar niet meer non stop. Tussen de kolieken door kan ik even bijkomen. Ik heb nog wel gebeld met de Daniel den Hoed kliniek. De arts belde met een half uur terug. Ze vertelde dat dit nog wel 2 weken kan duren. Op internet las ik dat het wel eens langer kan gaan duren. Ik hoop maar dat het nu op zijn retour is, want ik vind dit niet om te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten