zondag 16 augustus 2015

Reacties

Ik krijg reacties op mijn blog. Vaak hele lieve, bemoedigende, inlevende reacties. Soms ook een wat minder leuke reactie. Zoals van de week. Van een voor mij onbekend persoon (ja, ook onbekende lezen schijnbaar mijn blog) Ik weet niet eens of het een man of een vrouw is. Ik voel nu de behoefte om daar op te reageren. Ik kreeg namelijk een reactie van iemand die schreef dat ik zoveel klaag op mijn blog. Tja, daar heeft hij/zij helemaal gelijk in. Het is allemaal klote, maar er zijn gelukkig ook nog wel leuke en fijne dingen in mijn leven. Zo'n blog nodigt uit tot het opsommen van al die negatieve dingen omdat ik dat zo nu en dan kwijt wil. Dan wil ik laten weten hoe moeilijk het allemaal is. Een uitlaatklep, dus.
Als ik 'onder de mensen ben' dan merk je niks aan mij. Ik ben dan vrolijk, kan lachen, en praat mee over allerlei dingen. De allerlaagste dingen. Ik denk dat je niks tot weinig aan mij merkt. Ik uit me slechts bij een heel selectief aantal personen. Daarnaast heb ik stil verdriet!  Juist als ik alleen ben,
's avonds of 's nachts. Dan heb ik behoefte om het van me af te schrijven. Dan kan ik het wel uitschreeuwen van verdriet, dan vliegt de angst naar mijn strot! Daar leent zo'n blog zich nou helemaal voor om dat eens lekker te doen! Je kunt namelijk niet op ieder moment van de dag de personen bellen die naar je willen luisteren, waar je even bij kunt uithuilen. Niemand die je even in de armen neemt en je troost.
Misschien is dit een beetje overbodig blog, maar ik voelde de behoefte om hier iets over te zeggen, om het uit te leggen...En weet je wat...je bent helemaal niet verplicht om mijn blog te lezen. Als het niet bevalt dan lees je toch gewoon niet!

7 opmerkingen:

  1. Je bent gewoon eerlijk Mandy je hebt het volste recht om je te uiten, en wij zijn er dan weer om je moed in te praten, en dat doen we met liefde!!
    fijne zondag hoor !!!
    groetjes Rita Edelenbos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Respect voor jou, Mandy, je hoeft niets uit te leggen. Wat je zegt, dan lezen ze het maar niet. Is jouw blog, jouw manier van uiten en inderdaad een uitlaatklep op welk moment van de dag dan ook. Vind t al heel knap dat je zo sterk bent in bijzijn van anderen omdat je net zo wilt zijn als anders maar in feite 180 graden anders voelt..... gewoon jezelf zijn zoals altijd..... Knuf voor jou en de hondjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lafbek die anonieme schrijver/ster. Op een dag komt die persoon zelf voor zijn/haar dag des oordeels te staan en dan piept ie wel anders. Je doet het hartstikke goed en ik ben blij dat je een uitlaatklep hebt. Waar anders?
    Laat diegene de vinketering krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een... En dan ook nog anoniem doen?! Mandy ik hoop dat je lekker blijft schrijven. Ooit ben ik plotseling gestopt met mijn blog vanwege negatieve reacties. Daar heb ik het toen erg moeilijk mee gehad. Knap van je dat je het zo opneemt en ook dit lekker weer van je afschrijft. Ik denk dan maar: wat moet diegene een rotleven hebben zeg, dat je zoiets schrijft... Lekker blijven schrijven meis. Op elk tijdstip, want ook aan de andere kant van de wereld lezen er mensen mee :)

    BeantwoordenVerwijderen