donderdag 26 januari 2017

Stiller dan slapen

stiller dan slapen


Mijn avond gaat vallen

’t wordt stil om me heen

Straks moet ik vallen

En laat jullie alleen

Vergeving voor fouten en

Voor wat er mis is gegaan

Maar kom in mijn nacht

Dicht om mij heen staan

De tranen in mijn ogen

Doen niet zo’n zeer

Als jullie mij troosten

voor de laatste keer


In goed overleg met mijn familie, heb ik besloten om op 14 februari as. mijn leven te laten beëindigen. Valentijnsdag, de dag van de liefde. De liefde voor het leven, die me heeft doen besluiten deze keuze en op deze dag te maken. Een onmenselijke keuze, maar het gaat echt niet meer. Ik had graag nog langer gebleven. Mijn geest wil nog graag verder, maar mijn lichaam is op! 

Ik wil iedereen bedanken, die een stuk(je) van mijn leven is geweest.

Jullie waren fantastisch. Ieder op zijn/haar eigen, unieke manier. 

Jullie hebben mijn leven gemaakt zoals die was! 

Tot die tijd wil ik liever geen bezoek meer ontvangen. Het kost me erg veel energie om te praten. Bovendien wil ik rustig afscheid kunnen nemen van mijn familie.


Ik wens jullie heel veel mooie momenten. Leef! Maak herinneringen met elkaar, hou van elkaar, droom met elkaar, het gaat jullie goed!  

Maar ik wens jullie vooral heel veel liefde! 



Veel liefs, Mandy 




9 opmerkingen:

  1. Lieve Mandy,Bij deze wil ik je bedanken voor de verrijking van ons leven door je mooie onvergetelijke blog we zullen je koesteren in onze gedachten!Onze gebeden zijn met jou en met ieder die jou dierbaar is!
    veel liefs van Rita Edelenbos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een trouwe lezer ben jij Rita. Ik wil je bedanken daarvoor en al je mooie woorden die je in de afgelopen jaren tegen me hebt 'gezegd'. Het gaat je goed...

      Verwijderen
  2. Snif
    Wat zal ik je vreselijk missen....tranen in mijn ogen.
    Ik zal je never nooit vergeten..
    Heb een kaarsje branden voor jou ....
    Wij zijn tot mekaar in contact gekomen door mijn blogje van Cerro.. later op facebook en nu laatste paar jaar volgde ik dit mooi geschreven blog.
    Dank je wel voor dat kleine stukje dat ik je digitaal gekend heb......zo bijzonder mooi sterke vrouw
    Ik wens je veel kracht toe deze laatste paar weken en een mooie reis.....en dat je je dochtertje weer zal terugzien...

    Ik zal je echt gaan missen lieve Mandy

    Kusss en knufff van Jacq
    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Jacqueline. Voor je mooie woorden, hier en op FB. Blij dat ik je heb leren kennen. Je bent iemand die juist van de kleine dingen weet te genieten, daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. de kaars van jouw leven
    die eens brandde in volle gloed
    het vlammetje veel zwakker
    een nieuwe toekomst tegemoet

    weldra wacht de drempel
    daar stap jij overheen
    en laat ons voor nu achter
    ieder mens gaat die weg alleen

    maar allen die voor jou gingen
    wachten aan de andere kant
    ze nemen je op, ze nemen je mee
    liefdevol pakken ze jouw hand

    en zij die achterblijven
    weten, je vindt vrede en rust
    terwijl ze jou omringen
    en ieder je voor de laatste keer kust

    Mandy, ik kan altijd alles beter zeggen in een gedicht,
    vind de vrede en de rust en geef Martin en Carla een dikke knuffel van mij xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi gedicht, Mariëtte. Als er iets is daarboven zal ik zeker de groeten doen aan Martin en aan Carla

      Verwijderen
  4. Lieve Mandy,
    Bedankt voor het mooie blog. Fijn om je ook echt gekend te hebben, al waren de momenten te spaarzaam. Je was een goede sparring-partner met en voor Carla. In deze moeilijke periode wensen wij jou heel veel kracht en sterkte.
    Een hele mooie reis, met hopelijk je dochtertje, Carla en allen die jou lief waren.
    Een "digitale" knuffel van Monique en Ruud

    BeantwoordenVerwijderen